HTML

Még 1 Yard!

Amerikai foci: nincs döntetlen, nincs színészkedés, nincs rinyálás, ütközés van. Írd meg nekünk, mi történt a falban, milyen a punter magányossága vagy miért jó 4 WR-rel felállni.

Facebook

még1yard on Facebook

Utolsó kommentek

Kickoff

Nincs megjeleníthető elem

2009.04.01. 09:45 Jerome de la Essex

Dopping a magyar amerikai fociban

Bookmark and Share

Olvasom a Szövetség által küldött ismertetőt, mely a doppinggal, és annak kiszűrésével foglalkozik, és kiver a víz. Na, nem az izgalomtól, hanem az idegtől, hogy hogyan lehet ilyen dolgokat elvárni a magyar AMATŐR (ergo: fizető, nem fizetést kapó) játékosoktól? Jelentsék be előre a játékosok, hogy hol tartózkodnak, a következő 1 hónapban? Hát mi van itt kérem?

Annak őszintén örülök, hogy gyakorlatilag ezzel a sportág felnőtté válásának lehetünk szemtanúi, de lassítsunk egy keveset! Ez egy AMATŐR sport, ahol mindenki azért fizet, hogy összetörhesse magát. Itt senki nem kap milliókat azért, hogy sportoljon, nem olimpiai bajnoki címért harcolunk és nem a szponzorok százmillióiért. Itt mindenki műkedvelő – egyelőre – így nem azt várnám, hogy hagyjanak minket békén, de igenis legyenek erre figyelemmel! A dopping egy nagyon rossz, káros dolog. Ezt senki nem vitatja, de azt igenis vitatom, hogy jelenleg ott tartana a magyar amerikai futball, hogy adott esetben Gipsz Jakabnak, a Kunmadaras Kunbirds 15 éves játékosának előre 1 hónappal be kéne jelentenie, hogy éppen hol van, mit csinál, vagy a számítógépes rendszerben töltögesse ki egy hónapra előre a tartózkodási helyét? Ez nevetséges! Azt hiszem olyan sportolóktól lehet ilyen szigorúan elvárni a szabályok betartását, akik életvitel-szerűen a sportból élnek – profi sportoló – és a következő 10 évben is ebből akar megélni, ne olyanoktól, akik a játék szeretetéért, és a futballban elért győzelem semmihez nem hasonlítható érzéséért játsszák ezt a játékot, nem kis áldozatokat érte!

De nézzük pontosan a levelet, amitt ITT és ITT lehet teljességében elolvasni!

Magyarországon a Magyar Antidopping Csoport (MACS), és azok saját emberei végzik a doppingvizsgálatokat minden sportág esetében. Ők azok, akik kapcsolatban állnak a WADA -val, ezért előfordulhat, hogy külföldi szakember felügyeli a vizsgálatokat.

 

Hát hurrá! A MACS név mögött rejtőzik a vizsgálatokat elvégző szervezet(akinek ismerős, nem véletlen KLIKK, annak azért van egy bája, amikor Gyárfás kér emberségesebb bánásmódot...). Tehát a levél szerint, ha van egy kis szerencsénk, kifogunk egy Kovács XXII Jánost, akinek fogalma nincsen erről a sportról, az amatőr háttérről és a rövid történelemről, és máris a lehető legrosszabb helyzetben vagyunk… Esetleg, ha még „több” szerencsénk van, jön valaki valamilyen másik országból, és rutinból fut neki a dolognak, na, akkor tényleg vége a dalnak, ha ne adj Isten baj van!

 

 Vizsgálatot a MACS bármikor, bárhol, bármilyen sportolóval szemben kezdeményezhet. Függetlenül attól, hogy az MAFSZ-nél leigazolt-e, mennyi ideje van a csapatnál, hány éves, milyen nemű, és így tobább. Tegyük fel, a MACS kimegy egy edzésre, és ott talál 80 játékost. Mivel hivatalosan bejelentett edzési időben, és helyen tartózkodnak, és végzik az edzésmunkát, ezért ők játékosok. Így viszont az ott lévők közül bárkit jogukban áll ellenőrizni.

 

Még jobb! Ha nem leigazolt, életében először vesz részt edzésen, lejött megnézni és mondjuk korábban kokszolt, akkor máris bukott a csapat is! Mi közöm nekem egy olyanhoz, aki életében először van lent? Eddig kérni kellett sportorvosit, mondjuk az első edzés előtt, most pisiltessem is meg gyorsan a WC-ben mielőtt felengedem az ismeretlen játékost? El is tudom képzelni, hogy mondjuk a Cowboys II/Wolves II edzésén ahogy Pacuk László/Forrai Zsolt elviszi pisilni az illetékest…

 

Ha úgy döntenek, hogy vizsgálódni szeretnének, akkor leginkább egy edzés vagy mérkőzés időpontot választanak ki, és odamennek. Ha az általuk vizsgálatra kiválasztott játékos igérete ellenére nem tartózkodik ott az edzésen, vagy mérkőzésen, akkor az doppingvétségnek számít -itt lehet annyi jóindulat a magyar vizsgálat esetén, hogy felhívják telefonon a játékost, akinek határidőre meg kell jelennie a helyszínen, de WADA vizsgált esetén erre sem lehet számítani-, de újfent felhívom a figyelmet, hogy bármelyik edzésen/mérkőzésen tartózkodó játékost kiválaszthatják.

 

Na, itt keltem fel elszívni egy cigit, hogy megnyugodjak! Adott esetben van egy szombathelyi játékosom, aki Budapesten tanul és így játszik a csapatomnál. Éppen mérkőzésünk lenne vasárnap, be is nevezem a MAD-ben – lezár csütörtökön éjfélkor – de pénteken felhív, hogy hasmenése van, mert elkapott valamit és hazamenne anyuci ápolását kiélvezni, elengedem. Na de, jön a MACS vasárnap, szerencsétlen halál nyugodtan gyógyul otthon – cca. 250 km, autóval 4 óra, kb. 10.000 Ft benzin – és keresik a delikvenst, mivel nevezve van. Na igen, ilyenkor mi legyen? Szerencsétlen játékos pihen két évet egy cifraf.sás miatt? Agyrém!

 

  Ezen kívül van még valami. Ha egy vizsgálat alkalmával 3 vagy annál több pozitív esetre derül fény, az egész egyesület kizárásra kerül mindennemű bajnokságból, kupából amiben éppen akkor szerepel.

 

Hát igen. Szép mondatok, de mi van, ha egy 60 fős mérkőzés-keretből 3 fő – nem lehetetlen - hasonló gondokkal küszködik, mint amit eggyel feljebb leírtam, vagy 1 elment síelni, 1 rosszul lett, 1 meg annyira berúgott meccs előtti este, hogy nem volt képes felkelni reggel 10-ig sem? Bukott mindent, lesorolják, megbélyegzik, kizárják, eltiltják és a végén még fel is négyelik? És elhiszem, hogy utólag minden kiderülhet, bebizonyíthatja a csapat, hogy nem vétkes, na de 3 hónappal az eset után, amikor minden médium meghúzkodta a földön a csapatot – ne legyenek illúziók – érdekelni fog bárkit is? Lesz-e egy árva hír is egyáltalán róla?

 

 A MACS egyes egyesületeket és játékosokat kiemelten figyelemmel kísér. Ezek azok az egyesületek, akik nemzetközi versenysorozatokban indulnak, az országos első osztályú bajnokság első három helyezettjei, valamint azok a játékosok, akik válogatott kerettagok. Ez azt jelenti, hogy elsősorban -de nem kizárólag- ők számíthatnak vizsgálatra, valamint nekik kötelező használni a már fentebb említett internetes rendszert. A rendszert az egyesület minden játékosának kötelessége használni, akkor is, ha csak a felnőtt csapata ért el eredményt, vagy indul nemzetközi szinten!

 

Akkor tehát a 15 éves Gipsz Jakabnak is kötelessége használni a rendszert. OK! Na de hogyan? Szerencsétlen gyereknek nem elég, hogy súlyos tízezrekért cuccot vesz, fizeti a tagdíjat meg miegymás, de az első edzésre tudja már használni a rendszert is – ja persze: a pisi ki ne maradjon! Szép jövő!

 

Én nem azon vagyok kiakadva, hogy vizsgálnak minket, sőt! A doppingellenes harc egy rendkívül fontos dolog és minden sportág jövőjének szempontjából sarkalatos pont. Azzal viszont nehezen tudok egyetérteni, hogy ilyen flegmán hozzák meg a szabályokat, rengeteg olyan rést hagyva a rendszerben, melybe egy komplett egyesület belebukhat. Ha szabályoznak, akkor szabályozzanak rendesen, minden olyan vitás kérdést kizárva, melyből nagyon komoly problémák alakulhatnak ki!

 

43 komment

Címkék: mafl dopping


A bejegyzés trackback címe:

https://meg1yard.blog.hu/api/trackback/id/tr491037918

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

istvankovacs 2009.04.01. 10:07:00

a w2-nél gondolom Forrai Zsoltra gondoltál. amúgy jogos kérdéseket vet fel a cikk, de sajnos ennek így kell működnie a szabályok szerint.

Jerome de la Essex 2009.04.01. 10:12:37

Miért írtam Balázst a Songira, nem tudom. :)

Footballfever 2009.04.01. 12:12:22

Borzalmas...tényleg ezeket a dolgokat elvárni a 14 éves juniortól is :S Ezért tart itt a magyar sport, mert az edzés helyett folyamatosan regisztrálnak, hogy éppen hol vannak, mit csinálnak.

Gergo-fb22 2009.04.01. 12:45:28

A másik fele meg szerintem ezeket a döntéseket türelmi idõvel kéne bevezetni.

Ne agy isten valakit megkisértett az ördögöcske, ezt azt bekapott( elméletileg azért hogy 120% helyett 200% tudjon( de most hogy a csapata szarba kerülhet leállna szerintem valami jóvátételi idõre szükség lenne.

Amúgy meg ez amatõr sport szóval senkit nem lehet szerintem csak egyénileg szankcionálni, egyesületnek, edzõnek valymi kevés beleszõlása van a ' civil' életbe

Jerome de la Essex 2009.04.01. 13:39:21

Tightend!

Én moderáltam ki véletlenül a kommentedet, mert rossz linkre kattintottam a komment jelző mailben, ha leírod még egyszer természetesen nem moderálom, mert semmi kivetnivaló nem volt a kommentedben! Még egyszer elnézést!

Egyszeri Lovag 2009.04.01. 15:28:45

Ez milyen már: "A sportoló a mintaadó poharat csak egy kézzel érintheti, a testéhez nem érhet, a másik
kezét, pedig az ellenőr számára jól látható helyen, a testétől eltartva kell tartania." Próbáld elképzelni mindezt mintaadás közben. Merthogy így néz ki a hivatalos mintaadási procedúra...

Tightend 2009.04.01. 17:19:04

Jó duma :D

Semmi gond, akkora okosat nem mondtam, hogy ne veszhetne el az éterben.

norbörg 2009.04.01. 17:41:01

Sziasztok!

Ha jól értelmezem akkor ez első osztály (divI) első három helyezettjeire, illetve a válogatott játékosokra vonatkozik elsősorban. Bár a cikk megjegyzi, hogy "elsősorban"!
Viszont ezek nem csak olimpiai sportágakra vonatkozó WADA előírások? Ezt esetleg meg tudná írni valaki?
Üdv:

Norbörg

NAR 2009.04.01. 22:05:29

Az a szomorú helyzet, hogy amatőrök, hobbisportolók is használnak doppingszereket. Nem csak a konditermekben, de amatőr biciklist is kaptak el vámosok doppinggal a csomagtartóban.

Szóval előfordul ilyen, akkor lehet, hogy amerikai focit játszóknál is előfordul. A többi csapattal szemben mennyire lenne sportszerű, ha valamelyik csapat támadófala szteoridokat szedne?

Aztán vannak olyan szerek, amik pár nap alatt kiürülnek, azért kell ez az egész helyzetbejelentési procedúra.

wolves 52 2009.04.01. 22:49:16

Egyszeri lovag jól irtad le pontossan igy kell csinálni velem már meg történt miközben egy ferde hajlamu ember félre hajtott fejjel az angyal bögyörödet vizslatja 1 méterről

christos 2009.04.01. 22:56:00

én ma voltam bent a MACS-nál és telefonon is beszéltem a Soós Erikával több mint fél órát. Beszéltem sportjogásszal és az idevonatkozó Kormányrendeleteket is tanulmányoztam.
Ma ha lesz még időm feltétlen megosztom veletek a tapasztalataimat, mert nagyon fontos információkat sikerült beszereznem! Ha nem akkor már csak holnap

r ! d 3 r · http://rider.blogozz.com 2009.04.01. 22:59:22

szerintem már magában a doppingvizsgálat is még a kiemelkedő (olimpián szereplő) sportolók számára is megszégyenítő procedúra, pláne ha belegondolunk, hogy amatőr sportolók agyunk, és tényleg a játék szeretetéért csináljuk csak az egészet! az meg arcpirító,hogy egy hónapra előre tudni akarják, hogy én merrefelé járok, mikor azt se tudom, hogy a hétvégén mit fogok csinálni... meg amit olvasztam még a teljes dokumentumban... minden nap meg kell adni legalább egy órát, amikor elérhető a sportoló. hát ha belegondolok, voltak olyan heteim amikor ez nem ment volna..
egyet értek azzal, hogy szűrjék ki azokat akik tisztátalan módszerrel tesznek szert előnyre, de ne titkosszolgálati módszerekkel tegyék.

wolves 52 2009.04.01. 23:06:18



nar ezzel a rendszerrel az a helyzet hogy végig kérdeztem ismerősöket pl soccerosokat ,kosarazokat,judosokt stb. és aki nem hivatásos nem hogy kiskoru és mondjukKis Béla által létre hozot kupában indul ami nincs elismerve eggyetlen nemzetközi szervezet által azoknak nem kell ilyen regisztréciós f....okon részt venni
ha meg ellenőrizni akarnek csinálják ugy mint a legelsőn kijöttek a mecsre ja és még egy dolog nincs szakmai háttér hozzá mert egy telo szám van megadva amit hivhatsz erre vagyunk mondjuk 1000-en kiváncsi leszek mert felfogom hivni hogy mondjuk hajnal egykor fáj a fogm és ottállok a éjel nappali patika elöt hogy mejik fájdalom csillapitit vehetem meg stb.stb. és egyépként pont emiat kéne fokozatossan bevezetni mert egyébként csinálják lesz....om deha hajnal 4kor felébreszti a családomatakkor a 3-ik emeletröl fogom ledobni és aztán eltilthat az amatör sportol amiért én fizetek
ja meg még egy ha édesanyám lemegy egy edzésre és bent áll a füvön öt is elviszik és azt mondják neki pisiljen Ilinéni és ja hogy most volt egy mütétje és a gyorsabb regenerácio miat kapot egy kis cuccot megbukott és ezért eltiltjuk 2 évre a fia nézésétől hahaha ez mekkora király

christos 2009.04.02. 00:52:52

Először is szeretném leszögezni, hogy ez a dopping vizsgálat nem a MAFSZ kezdeményezése! De a szituációról, hogy ilyen váratlanul és felkészületlenül ért minket sajnos ők tehetnek.
Egy rövid történetecskét mesélek el bevezetésnek. Van egy Kormányrendelet (55/2004 (III. 31. és ennek 2007-es kiegészítései), ami alapján 2008.01.01 óta a MAFSZ és azok tagjainak is kötelező volt a csatlakozás és közreműködés. Mert ez a Kormányrendelet kimondja, hogy:
1. § (1) A rendelet hatálya kiterjed
a) az országos sportági szakszövetségekre, az országos sportági szövetségekre és a fogyatékosok országos szövetségeire (a továbbiakban együtt: szövetség), a Magyar Olimpiai Bizottságra, a Magyar Paralimpiai Bizottságra, a Nemzeti Sportszövetségre és a Fogyatékosok Nemzeti Sportszövetségére (a továbbiakban együtt: sportköztestületek), a verseny- vagy rajtengedéllyel rendelkező sportolóra, az eltiltás hatálya alatt álló versenyzőre, és az eltiltás leteltét vagy visszavonulását követően a versenyszerű sporttevékenység folytatását bejelentő sportolóra (a továbbiakban együtt: versenyző), a versenyző felkészítésében, illetve irányításában közreműködő sportszakemberekre, valamint a versenyszerű sportban részt vevő sportszervezetekre;
b) a szövetségek versenyrendszerében szervezett versenyekre.
(2) A rendelet hatálya nem terjed ki a nemzetközi sportági szakszövetségek versenyrendszerében szervezett versenyekre.
Ez független attól, hogy amatőr sport vagy profi, hogy éppen sakk vagy repülőgép modellezés, hogy országos sportági szövetség keretein belül történik vagy éppen más szervezet keretein belül a versenyzés. Sajnos ez a törvény ilyen. Nem tesz különbséget amatőr, fél profi vagy profi versenyzés között. Az amerikai futball már 2007-ben felkerült erre a listára, mert ez a törvény.
2008-ban bizonyos sportágak –köztük az amerikai futball is – antidopping inaktivitása kicsapta a biztosítékot a kormányszerveknél. Ez azt jelenti, hogy a MAFSZ nem tett eleget a versenyengedéllyel rendelkező játékosok listájának elküldésére, nem tájékoztatta a csapatokat a kötelezettségeikről így 0 azaz nulla játékos regisztrálta magát a whereabouts rendszerbe magát az amerikai futballból. Holott az emberek azt olvashatták, hogy kétdivíziós bajnokság, egyre több csapat stb… Ezért a kormányszervek (NEM a WADA/MACS) úgy döntöttek, hogy az idei 900 kormányzati pénzből finanszírozott dopping vizsgálatból minden egyes sportágra jutni fog. (Egy ilyen vizsgálat ára 5.000+14.000+100Ft/km+55.000 laborvizsgálat Bécsben, tehát kb. 75.000 FT. A MAFSZ ezért sem lehetett megbízó, mert ez borzalmas összeg a szerény MAFSZ kasszához képest.)
Gondolom mivel most morcosak ránk az illetékesek a kormányszerveknél, ezért talán jobban is kijut nekünk a dopping vizsgálatokból.
Szeretném felhívni a figyelmet arra, hogy azok a játékosok akik nem rendelkeznek versenyengedéllyel és épp lent vannak az edzésen nem kerülhetnek dopping vizsgálat alá! Ez egy baromság! Itt azért érdemes lenne még utána menni, hogy a szövetség az általa kiadott játékos engedélyt, versenyengedélyként hogyan definiálja. A versenyengedély/rajtengedély csak azokra vonatkozik, akik felkerülnek az adott bajnokság rosterére vagy bárki aki leigazolt egy csapat?! Szerintem az előbbi az életszerű és megmente egy csomó embert a felesleges whereabouts-tól is. Tudni kell azt is, hogy a 14 év alattiakat nem fogják ellenőrizni. A 18 év alattiaknak pedig mindkét szülő (jobb esetben anya és apa) aláírásával ellátott engedélyt kell írni, amiben beleegyeznek a dopping vizsgálatba, amit a MACSnak kell el juttatni. Azt már nem tudom/nem emlékszem, hogy közvetlenül a MACSnak vagy a MAFSZon keresztül kell eljuttatni a MACSnak. Enélkül a papír nélkül szívás van. Viszont a vizsgálat a szülő jelenléte nélkül is végrehajtható, elég csak egy felnőtt kísérőnek kötelezően ott lenni, aki az eddigi gyakorlat szerint az edző volt.
A vizsgálat áll két gyorstesztből (alkohol és drog) illetve egy vizeletvizsgálatból. A gyorsteszt azonnali eredmény mutat ki. Ha ez pozitív, akkor vérvétel (is?) van. Rossz hír a rakétásoknak, hogy a marihuana származékok 4-6 hétig is kimutathatók a szervezetben. Egyébként mindenkinek másképp alakulhatnak a kiürülési intervallumok, akár egészen szélsőséges különbségekkel. Az alkoholra is mintha zéró tolerancia elve vonatkozna. Tehát a meccs előtti bulik nem ajánlottak  A vizelet mintát elküldik Bécsbe ahonnan kb. 3 hét múlva jön meg a vizsgálat eredménye. Egyébként azt mondják, egy jó ellenőr a kispad közeléből simán kiszagolja a doppingolót a verejtékezésének szagából és így akár célzottan is nagy biztonsággal tudja azt kiválasztani, akinél pozitív eredmény várható. Tehát nem feltétlen úgy jönnek majd meccsre/edzésre, hogy már megvan a neve annak, hogy kinek kell produkálni a 75 ml-t.
Apropó. Mérkőzésen nem fognak megjelenni a MACS vizsgálók, mert ők az ÖTM (Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium) megrendeléséből ellenőriznek/vizsgálnak a mérkőzéseken csak akkor jelennek meg, ha azt a rendezvény szervezője rendelte meg. Így otthon és edzéseken futhatunk az ellenőrök poharaiba.
Nagyon fontos tudni azt is, hogy a magyar szövetség nem rendelkezik jelenleg a kötelezően előírt Dopping Szabályzattal!!! Pedig ezt a Kormányrendelet előírja!! Ezt ráadásul el kell fogadnia a csapatoknak is. Szóval ez most patthelyzet, mert a szankciókat ebben a Szabályzatban kell lefektetnie a szövetségnek. Baromság az, hogy a MACS hozza meg a pozitív eredményt produkáló sportolónak a szankciókat! A WADA/MACS ellenőriz, a szankciókat minden esetben a sportszervezet hozza annak Dopping Szabályzata alapján, ami igazodik az előírt szankciókhoz.
Most jutott még eszembe, hogy a szövetségnek még rendelkeznie kell, a szövetség doppingellenes éves programjával is….
Nagyon fontos lenne tudni, mert ezt még senki se tudja, hogy a MAFSZ aláírt a WADA-nak? Vagy melyik dopping szabályzatot tudja magáénak? Mert a versenykiírásban megemlíti az EFAF Dopping Szabályzatát is, amit egyébként én sehol sem találtam!! Ráadásul ha ez mondjuk nem azonos a WADA Kódex-szel, akkor ebből komoly bonyodalmak lehetnek mégpedig azért, mert lehet az EFAF Dopping szabályzata bizonyos szereket vagy azok limitét másképp ítél meg. Lehet, hogy a tűrés határ alacsonyabb de lehet, hogy magasabb egy-egy tételre vonatkozóan. Sajnos én ezt nem tudom most megmondani, mert nem találok EFAF Dopping szabályzatot.
A whereabouts-szal kapcsolatban. Elég ha leírod, egy héten 2-3szor hol és mikor edzel , illetve mikor vagy otthon és a meccseket. A MACS 06-23 óra között vizsgálhat. Tehát ha inkább reggel vagy otthon tutira, akkor írd be a 6-7 órai időtartamot, ha inkább este akkor a 22-23 órát. Egyébként, ha valami közbejön, akkor lehet módosítani indoklással. De én azt se tartom elképzelhetetlennek, hogy felhívja valaki a MACS-t, hogy hello én mára beírtam magam meccsre, de itthon esz az ebola Simagöröngyösön, ha kell az aranyzuhany itt megtaláltok! Egyébként a WADA/MACS elsődleges szerepe a tájékoztatás és a megelőzés ezért bárki kérheti őket, hogy tartsanak előadást!!!! NAGYON AJÁNLOTT!!!! Vagy menjen el a csapattól 2-3 ember egy személyes találkára hozzájuk. Biztos én is kihagyok egy két dolgot, vagy ők részletesebben, érhetőbben és első kézből tudják elmagyarázni nektek ezt az egész doppingvizsgálódást. Nagyon segítőkészek!

HUH, majdnem elfelejtettem. TUE! Azonnal intézd!! Igazából az vizsgálódás és a whereabouts már 2009.01.01 óta él, azóta vizsgálhatnának minket! Az is igaz, hogy még a MAFSZ sem küldte el nekik a játékos listát. Nagyon remélem a verseny – vagy rajtengedély nálunk a rosteren lévő embereket jelenti, nem a leigazolt játékosokat. Ok mondjuk ez csak azoknál a csapatoknál lehet érdekes ahol több játékos van mint a roster limit.
Tehát ha asztmás vagy allergiás vagy van bármilyen állandó gyógyszer amit szedsz és tiltott szert tartalmaz akkor a TUE adja meg az engedélyt, de csak akkor, hogy ha nincs másik gyógyszer ami ugyan olyan hatásfokkal működik és nem dopping listás. Azért sürgős még a TUE mert 30-90 nap az elbírálási idő!!! Lehet sürgetni de akkor se egyik napról a másikra fogod megkapni a szükséges jóváhagyást. Nagyon fontos, hogy írd be a TUE-s számot a telefonodba. Az orvosnál mindig mond, hogy sportoló vagy és vonatkoznak rád a doppingszabályok, így olyan gyógyszert írjon fel amelyik megfelel az előírásoknak. Ha valami olyan gyógyszert akar felírni amit nem tudja, hogy dopping szabályba ütközik vagy sem, akkor csörögd a TUE-t. Menj biztosra! Így szokták csinálni a profi sportolok. Ja és vidd magaddal a TUE nyomtatványt ha mész dokihoz, ha úgy adódik ne kelljen vele még egyszer fordulni.

Elmondásuk szerint a nagyon sok esetben véletlen doppingolás miatt kapnak valakit doppingoláson.
Miért? Pl. számomra az a kijelentésük okozta a legnagyobb megrökönyödést, hogy a táplálék kiegészítők 85% dopping!!!!
Ja és nincs olyan WADA lista ami azon szereket tartalmazza, amik biztos nem dopping szerek. Itt ismét pl. a táplálék kiegészítőkre gondolok. Volt ilyen de megszüntették 2005-ben.
Nagyon érdekes ennek is a története. Az Athéni Olimpia után a WADA bevizsgált rengeteg (nem 10-20, még annál is több) fehérje táplálék kiegészítőt. Több mint 70 százalékuk szennyezett volt így akik azt fogyasztották volna pozitív mintába futottak volna bele. Hogy lehet ez?
1., Az ilyen laborokra, sokkal lazább szabályok vonatkoznak, mint a gyógyszergyárakra. Ezért is fordulhat elő a szennyezés, kerülhet be egy egyszerű fehérjébe is tiltott szer!! Nem megfelelően tisztított, fertőtlenített környezet stb.. Lehet, hogy egyik nap bevizsgálják XY egyik termékét, az a sarzs átmegy a vizsgálaton (de ez csak egy termék és tudjuk mekkora terméklistával rendelkeznek ezek a cégek), de lehet lazul a fegyelem és szennyezett lesz a fehérje mert két gyártás között nem volt megfelelő ez meg az.
2., A leginkább dopinngveszélyes táplálék-kiegészítők amerikaiak. Hogy miért? Mert amerikában teljesen más dopping szabályok érvényesek, mások a tételek, a gyártók pedig azoknak a szabályoknak tesznek eleget. Sőt a szabályozások nem is kötelezi adott termék minden anyagát felsorolni az ismertetőben így lehet, megnyugodva látjuk a fehérjénk dobozán, hogy egyik alkotóeleme se szerepel a WADA listán, aztán lehet még is lemaradtunk valamiről. Ja és akkor még nem beszéltünk arról, hogy sok gyár kihelyezett kínai telepen gyártja a táplálék kiegészítőket ahol aztán szinte bármi megeshet és meg is esik 
Van egy lista egy táplélék-kiegészítőkről amiket a Vessling Labor bevizsgált: www.wessling.hu/media/document/etrend-kieg__09_02_16.pdf
De pl ez is marha érdekes mert szerepel benne mint nem dopping minősítésü tápkieg. az Animal Pak, de a WADA/MACS szerint aki ezt fogyasztja biztos nem megy át a teszten. Konkrétan amikor megkérdeztem milyen tápkieg-re gondol ami biztos, hogy dopping azt mondták ANIMAL PAK!
Nagyon fontos, hogy vény nélküli gyógyszert csak akkor vegyél ha tudod, hogy nem dopping szer (neocitrán dopping pl.) mert én is csodálkozva olvastam, hogy milyen általam is használt gyógyszerek minősülnek doppingszernek.
Van valami olyan dopping vétség amiért egy fekete pontot kapsz és ha három összegyűlik X időn belül akkor kapod a büntetést, de már elfelejtettem, hogy mi tartozik ebbe a kategóriába.

Tehát a MAFSZ miatt ez egy napon kapkodós időszak ráadásul a megfelelő tájékoztatás nélkül csöppentünk ebbe bele és sajnos ebben valamilyen szinten a MAFSZ is hibás. A dopping ellenőrzést nem biztos, hogy megúsznánk vagy megúsztuk volna, ha a szövetség eleget tesz a kötelező feladatának, de ha időben nekiállunk és felkészülünk sokkal gördülékenyebben és érthetőbben vágtunk volna neki. Most olyan is előfordulhat, hogy mondjuk a Csepel Tigers csapatából valaki fehérjét használt annak tudatában, hogy ez nem doppingszer és még is. véletlenül is nagyon sokat árthatunk a sportágunk megítélésén.
A MACS ellenőrökkel feltétlen legyetek együttműködőek és készségesek.

Ja igen. A 3 pozitív minta és a klub kizárása tényleg szabály. Én sem találtam egyik kormányrendeletben sem de a MACSnál mondták, hogy ez sajnos így van. Csak hát a kormányrendelet megint nem tesz különbséget 20 fős foci csapat keretről, 12 fős kosaras keretről vagy éppen 60 fős amerikai futball keretről.
És valóban az első három helyezett DIV I-es csapat és azok, akik nemzetközi porondon is szerepelnek, biztos kapnak ellenőrzést. Hogy mikor, mennyit stb.. nem árulták el  Ők lesznek leginkább a figyelem középpontjában. A többi csapat nagy eséllyel megúszhatja.

Ha még eszembe jut valami, akkor feltétlen megírom még de mostanra már elfáradtam!

christos 2009.04.02. 00:57:30

@wolves 52: neked elég ha megadod a helyet ahol a Fika tejfakasztó bulija volt és a helyi zenész szintijében több mintavételre is alkalmas mennyiséget találnak :-DDD

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2009.04.02. 02:19:21

Tudom, hogy akár igaz is lehet, de ez nem egy Április elsejei tréfa?

Ha nem, akkor nagy baj van.

Footballfever 2009.04.02. 09:34:49

Baj van, az biztos...Hogy mekkora, azt nem tudom.

Tényleg, ellenőrizzenek edzésen, meccsen, na de ez a "holléti" rendszer egyszerűen gusztustalan.

Abban sem vagyok biztos hogy ez nem ütközik alkotmányos jogokba, mivel aki ezeket a vizsgálatokat csinálja az egy CÉG, nem egy hatóság (mint pl. rendőrség, ügyészség, stb.)!!!

Ezentúl mindenki nyomtassa ki a 1000 oldalas doppinglistát, és azzal mászkáljon, meg vizsgálja be a hamburgert a McD-ben, nehogy valamilyen olyan összetevőt tartalmazzon, ami doppingszer és akkor lőttek a sportkarrierednek.

Az se egyértelmű, hogy ha van egy termék, aminek az összetételében nincs doppingszer, nincs rajta a dobozán, de mondjuk valamilyen úton-módon belekerül, akkor a sportolóé a felelősség? Nem lehet mindenkinek otthon laborja és nem rohangálhat minden egyes táplálékkiegészítővel a laborba, hogy ugyan már, vizsgálják már ki.

Ilyen esetben szerintem a felelősség a gyártóé (legalábbis az ő felelőssége kellene hogy legyen).

Valami végleg elromlott...

Tightend 2009.04.02. 15:14:40

Ha tényleg komolyan vennék az ellenőrzéseket, jó eséllyel minden csapatot fel kellene függeszteni, mivel 3 ember tuti van mindenhol aki nem "megfelelő" táplálékkiegészítőt, gyógyszert, stb.-t szed.

Azt meg nem tudom elképzelni, hogy túl sokan nekiállnak elemezgetni mit lehet enni meg mit nem. Külön vicc lenne, ha a legjobb 3 magyar csapatot egy szép napon kizárnák a bajnokságból, mert néhányan rossz energiaitalt isznak.

88as 2009.04.02. 16:16:09

Tényleg elég röhejes..
Bár a magyar mentalitást ismerve, nem hiszem, hogy tényleg kimennének edzésekre. Csak egy újabb felfújt baromság amiből nem lesz semmi (reméljük)

Footballfever 2009.04.03. 09:10:18

Hiteles forrásból tudom a következőket:

Az MAFSZ előtt nem ismeretlen az antidopping ügye, már csak azért sem, mert már az I. Hungarian Bowlon megjelentek a MACS emberei, és végeztek is doppingvizsgálatot. (tehát meccsre is kijöhetnek maguktól, nem csak edzésre, a döntőre sem az MAFSZ kérte fel őket, elmondásuk szerint "elfogytak a súlyemelők..." és ezért jöttek) Ráadásul már abban a versenykiírásban is megjelent, és azóta minden versenykiírás része az anti-dopping pont, vagyis aki komolyan veszi a kiírást, azoknak ez az ügy se nem váratlan, se nem felkészületlen.

Többször szóba kerültek különböző MAFSZ egyeztetéseken az antidopping ügyek, és mindig olyan indokokkal lettek lesöpörve az asztalról, hogy "mi amatőrök vagyunk, ránk úgysem vonatkozik", és hasonlók. Hiába bizonygatta az MAFSZ vezetése, hogy márpedig fel kell készülni erre, falra hányt borsó volt az egész. Tehát a csapatveteők igenis tudtak erről az ügyről -még ha nem is ilyen konkrétan, vagy pontos időpont szerint. Csak nem vették komolyan.

Ahogy Christos utánajárt a dolognak, úgy bármikor, bárki utánajárhatott volna az elmúlt 4 év folyamán, de senkit sem érdekelt. Ezek az információk nyilvánosak, bárki -akár egy sportoló is- rákérdezhetett volna, de nem tette. Kissé hatásvadász és hangulatkeltő az a megjegyzés, hogy ez kizárólag az MAFSZ felelőssége, és hibája. Ha az MAFSZ felelős, akkor legalább annyira az összes edző, és csapatvezető is.

Pontosan azért ment ki közlemény formájában ez a levél, mert az MAFSZ tapasztalata szerint egyes, játékosokat érintő információk (mint például a dopping ügye, vagy a sportegészségügyi progam, az ingyenes mobiltelefon program, az egyéni szponzorációs program, a kedvezményes sportolói biztosítás, a külföldi sportösztöndíjak lehetősége, és még lehetne folytatni a sort azokkal a dolgokkal, amiket az MAFSZ a sportolók érdekében megszervezett, rábízta az egyesületi vezetőkre, hogy tájékoztassák a sportolókat a lehetőségről, de a kutya sem tud róluk) valamiért megakadnak a csapatvezetőknél. Ezt most el akarták kerülni.

Mint ahogy a bekopizott rendeletben is olvasható, sportszövetségekre, és sportági szakszövetségekre vonatkozik a rendelet. Csakhogy az MAFSZ még csak LESZ sportszövetség, egyelőre nem az. A papírokat még nem bírálta el a bíróság. Szóval addig nincs késedelemben (jogilag) semmilyen antidopping szabályzat megalkotásával, ráadásul már ez is készül, és rövidesen nyilvánosságra kerül. Persze, erre lehet mondani, hogy attól még meg lehetett volna csinálni, de itt utalnék vissza arra, hogy ez senkit sem érdekelt, csak az MAFSZ-t. Az állítólagos morcoskodásra, inaktivitásra pedig ugyanez a válasz, az MAFSZ nem volt kötelezhető 2008-ban, vagy előtte, hogy ilyen információkat átadjon, mert nem volt abban a jogi állapotban, csak kb. 60 nap múlva lesz.

És hogy rávilágítsak, hogy mennyire "ült rá" a témára az MAFSZ, hadd vázoljam az elmúlt 1 hónap történéseit. 1 hónappal ezelőttig az MAFSZ semmiféle hivatalos vagy nem hivatalos felszólítást, értesítést, telefonhívást, figyelmeztetést nem kapott, hogy mulasztásban lenne antidopping ügyekkel kapcsolatban. Kb. 1 hónapja értesítették az MAFSZ-t, hogy van ez a rendszer, és használni kéne. Az MAFSZ 2 napon belül ott volt a MACS-nál, és érdeklődött, hogy ezt most így hogy. Az információk alapján 1 hétre rá összehívott egy meetinget, melyre várta szeretettel minden csapat edzőjét, képviselőjét. 4 csapatnak volt kötelező megjelennie, akik "kiemelt figyelemmel" lesznek kísérve az év folyamán, ebből megjelent a megbeszélésen 1, azaz egy darab. Másik 4 VIDÉKI csapat vette a fáradságot, és felutazott a megbeszélésre. Ez összesen 5 a 21!!! csapatból. Így persze érthető, hogy a többieket váratlanul érte ez az egész. A megbeszélésen megfogalmazódó kérdéseknek az MAFSZ utána járt (ez újabb 3-4 napot vett igénybe), majd megírta a tájékoztatót. Ez 1 hete történt. Biztos lehetett volna ennél gyorsabban dolgozni... És talán többeknek megjelenni.....

"Szeretném felhívni a figyelmet arra, hogy azok a játékosok akik nem rendelkeznek versenyengedéllyel és épp lent vannak az edzésen nem kerülhetnek dopping vizsgálat alá! Ez egy baromság!"

Akkor erre válaszul álljon itt a Christos által is idézett kormányrendelet egy másik pontja:

2. számú melléklet a az 55/2004. (III. 31.) Korm. rendelethez

A dopping-mintavételi és -kezelési eljárási rend részletes szabályai

2. Az ellenőrzésre történő kijelölés

2.3. Az igazolt, illetve versenyeken rendszeresen részt vevő versenyzőket bármikor, előzetes figyelmeztetés nélkül, ismételten is tesztvizsgálatnak lehet alávetni.


Vagyis, bármikor, bárki. Aki nem igazolt játékos, az mit keres edzésen? A Sporttörvény szerint mielőtt egy játékos elkezdi az edzéseket egy csapatnál, le kell igazolni a egyesülethez.Az ellenőröket nem fogja érdekelni az a csak nálunk megtalálható "életszerű" gyakorlat, hogy a játékost a bajnokság kezdete előtti héten igazoljuk le, holott már 6 hónapja velünk eddz. Vagyis, aki az edzés időpontjában a pályán gyakorlatot végez, az JOGILAG igazolt játékosnak tekindendő -ha van róla papír, ha nincs-, ergo JOGILAG vizsgálhatóvá válik. Lehet ezt baromságnak hívni, de ez akkor is így van JOGILAG. Ráadásul JOGILAG egy egyesület játékosa szabadon nevezhető bármilyen szintű bajnokságba, az az egyesület BELSŐ szakmai döntése, hogy kit hová nevez. Így tehát ha az ellenőr kimegy egy edzésre, egy egyesület BÁRMELYIK játékosát kiválaszthatja, mert senkire nincs ráírva, hogy ő DIV I-es, ő meg DIV III-as, és ezt nem kötelessége tudnia az ellenőrnek sem, mert ez egy -ismétlem- BELSŐ döntés. Azt meg ugye senki nem gondolja komolyan, hogy arra a "bemondásra", hogy "de ez a Div III edzése", majd elkullognak az ellenőrök sajnálkozva.

Amúgy meg köszönet Christosnak, hogy a Szövetség által kiküldött információk 99%-át megerősítette.

christos 2009.04.03. 11:26:18

@KornyeiBalazs: Huh, te engem félre értettél. Amikor elolvastam az írásod azt hittem valami hivatalos MAFSZ közleményt kopiztál be vagy tettél közre, mint egy MAFSZ szóvívó. (ez valami fizetett PR cikk/comment?) Szép dolog, hogy így a szárnyaid alá veszed a MAFSZ-ot, de engem ne keverjél már bele a MAFSZ tisztára mosásának a kommunikációjába. A MAFSZ HIBÁZOTT! Ennyi! Nem nagy hiba, kicsit kellemetlen, kicsit sárga de a mienk. Fel kell vállalni a MAFSZ részéről és nem mindenféle bullshittet kitalálni (pl. azért kerültünk képbe, mert az NFL-ben lebukott három játékos és ezért lett súlyozottabb Magyarországon az amerikai foci dopping vizsgálata..bruhahaha) Miért olyan nagy dolog ez? Ezért nem jár akasztás. Nincs hibátlan ember, nincs hibátlan szervezet. De nevetséges ez a vergődés.
Először is az első kérdésem az volt a MACSnál, hogy mi még se nem sportági szövetség sem nem sportági szakszövetség nem vagyunk, akkor hogy vonatkozik a dopping ránk?! Válasz: nem baj, az ÖTMnél be vagyunk regisztrálva. Illetve ajánlom figyelmedbe ezt a mondatod: "...a verseny- vagy rajtengedéllyel rendelkező sportolóra..."
De az értelmezés végett itt van a teljes bekezdés:
A Kormány a sportról szóló 2004. évi I. törvény 79. § (1) bekezdésének a) pontjában foglalt felhatalmazás
alapján a következőket rendeli el:
1. § (1) A rendelet hatálya kiterjed
a) az országos sportági szakszövetségekre, az országos sportági szövetségekre és a fogyatékosok országos szövetségeire (a továbbiakban együtt: szövetség), a Magyar Olimpiai Bizottságra, a Magyar Paralimpiai Bizottságra, a Nemzeti Sportszövetségre és a Fogyatékosok Nemzeti Sportszövetségére (a továbbiakban együtt: sportköztestületek), a verseny- vagy rajtengedéllyel rendelkező sportolóra, az eltiltás hatálya alatt álló versenyzőre, és az eltiltás leteltét vagy visszavonulását követően a versenyszerű sporttevékenység folytatását bejelentő sportolóra (a továbbiakban együtt: versenyző), a versenyző felkészítésében, illetve irányításában közreműködő sportszakemberekre, valamint a versenyszerű sportban részt vevő sportszervezetekre;
b) a szövetségek versenyrendszerében szervezett versenyekre.
(2) A rendelet hatálya nem terjed ki a nemzetközi sportági szakszövetségek versenyrendszerében szervezett
versenyekre.

Ez alapján minden verseny- vagy rajtengedéllyel rendelkező sportolóra (versenyzőre) igaz a fenti rendelet, független attól, hogy milyen szervezeti forma alatt versenyez. Most elkezdhetünk arcoskodni az ÖTM-mel (akitől majd várjuk az áhítatott pénzeket), de már most is azért vettek elő minket, mert tavaly nem csinált a MAFSZ ez ügyben semmit! Miért húznánk az időt, ha kb. 60 napon belül úgy is „ismét” érvényessé válik ránk a kormányrendelet? (Ha most még a Te értelmezésedben meg is úszhatjuk, mivel nem vagyunk sportági szövetség) Végül is oda szarhatunk, ahonnan a kaját várjuk…
Ha egy sportot tönkre akar tenni valaki, akkor rázúdít egy valag doppingvizsgálatot. Az akadékoskodó és elutasító magatartással nem visszük előrébb a szekerünk. Jelzem, azért vettek elő minket, mert tavaly nem voltunk együttműködőek! Szerinted, ha idén ráteszünk egy lapáttal a kupacra, akkor majd megköszönik és elfelejtik az egész anti-doppingot az amerikai focira, vagy kapunk pluszba még pár szívatást??

Belekötnék a mintavételezésre kötelezettek köré re is. Te azt mondod, bárki aki edzésen van minta vételezhető. És ez tényleg baromság! Olvasd el megint az ide vonatkozó rendeleteket és beszélj a MACS-val. Ők kapnak egy listát a MAFSZtól, az adott klubtól felregisztrálja magát a játékos ezt összeveti és ebből dolgoznak!!!! Ennyire erővel elküldök a Csepeli Hormonok csapatának edzésére 3 anyonkoxolt buktafejű embert had ugrabugráljanak a pálya körül, hátha arra jár egy poharas néni vagy bácsi és eltiltja a klubot. Ugyan már.

Ezt írtad : Ráadásul már abban a versenykiírásban is megjelent, és azóta minden versenykiírás része az anti-dopping pont, vagyis aki komolyan veszi a kiírást, azoknak ez az ügy se nem váratlan, se nem felkészületlen.
Kérdem én melyik Dopping Szabályzat érvényes a magyar bajnokságra???? A MAFSZ-é? Ami nincs? Az EFAF-é, talán akkor hozzáférhetővé kéne tenni a szövetség részéről. Kérlek, mutasd meg nekem hol van. Kérlek, mutasd meg nekem azt a hivatalos dokumentumot, amelyik rendelkezik arról a Szövetség részéről, hogy ezt vagy azt a Dopping szabályzatot teszi magáévá. Megmentelek egy fáradságos és eredménytelen kutakodástól. NINCS ilyen. Mond meg nekem, kinek írt alá MAFSZ, a WADA Kódexnek vagy az EFAF-nak vagy a XCXAnak? 2008.01.01 óta kéne, hogy legyen Dopping Szabályzat és az egyéb kormányrendeletben leírtakhoz is azóta kéne tartanunk magunkat.

KB: Többször szóba kerültek különböző MAFSZ egyeztetéseken az antidopping ügyek, és mindig olyan indokokkal lettek lesöpörve az asztalról, hogy "mi amatőrök vagyunk, ránk úgysem vonatkozik", és hasonlók. Hiába bizonygatta az MAFSZ vezetése, hogy márpedig fel kell készülni erre, falra hányt borsó volt az egész. Tehát a csapatveteők igenis tudtak erről az ügyről -még ha nem is ilyen konkrétan, vagy pontos időpont szerint. Csak nem vették komolyan.
Ha nem vonatkozik ránk akkor nem is kell vele foglalkozni, tehát falra hányt borsó. De ha már ránk is vonatkozik akkor arra már oda kell figyelni. Egyébként az első lépése a szövetségi anti-doppingnak a versenyzői lista megküldése a dopping szabályzat megalkotása stb… Ne kend már rá ezt a csapatok vezetőire!!! Kit érdekel, hogy mi volt 2008.01.01 előtt, felőlem annyit beszélgethettél róla amennyit akarsz és hányhatod a borsót a falra. A lényeg a 2008.01.01 után történések. De akkor viszont semmi nem történt! Falra hányt borsó volt?!

KB: Ahogy Christos utánajárt a dolognak, úgy bármikor, bárki utánajárhatott volna az elmúlt 4 év folyamán, de senkit sem érdekelt. Ezek az információk nyilvánosak, bárki -akár egy sportoló is- rákérdezhetett volna, de nem tette. Kissé hatásvadász és hangulatkeltő az a megjegyzés, hogy ez kizárólag az MAFSZ felelőssége, és hibája. Ha az MAFSZ felelős, akkor legalább annyira az összes edző, és csapatvezető is.
Ahogy ennek én utánajártam, a MAFSZ is utána járhatott volna. Olvasd el mi a MAFSZ feladata (mafsz.org alapszabály) aztán tegyél „hatásvadász kijelentéseket” a klubokra. Ne nekem kelljen ezekkel foglalkozni, ezért hoztuk létre a szövetséget, ezért fizetjük a tagdíjat, ezért fizetünk önköltségi árnál magasabb játékos engedély díjakat, ezért fizetjük ki a döntő rendezési költségét stb..
És akkor mondom még egyszer! Hibáztak oké, nem nagy ügy, előbb utóbb úgy is elkövetkezett volna, lehet más körülmények között, nem ennyire kapkodva. Csak fel kell vállalni, nem egyből hárítani.

Még valami. A törvények nem ismerete/tudás nem mentesít senkit a felelőségre vonás alól! A kormányrendeletek, mind szabadon hozzáférhetők és elérhetők, amit a Szövetségnek is figyelni kell. Hibáztak van ilyen. De ne tereljünk már minden féle hülyeséggel. Azt kell mondani oké, nem tudtok de most jobban odafigyelünk. Nincs hibátlan ember, fel kell vállalni és kész. Így is úgy is vizsgáltak volna minket, ezért a hibáért nem kell mindenféle baromságot kitalálni.

KB: Amúgy meg köszönet Christosnak, hogy a Szövetség által kiküldött információk 99%-át megerősítette.
Ettől a mondatodtól majdnem elhánytam magam! Ráadásul semmit nem erősítettem meg 99 százalékban. Te mit olvastál?! Marhára örülnék ha a MAFSZ PR-ba nem kevernél bele legközelebb.

Dopping van, lesz, meg kell szokni. Hibázás volt, van, lesz, fel kell vállalni.

christos 2009.04.03. 11:27:19

@christos: Bocsánat az utolsó mondatom:

Dopping VIZSGÁLAT van, lesz, meg kell szokni. Hibázás volt, van, lesz, fel kell vállalni.

Footballfever 2009.04.03. 12:39:15

Christos, nekem sem az a véleményem, hogy az MAFSZ szent, szóval sem állítottam, de a csapatoknak ugyanannyira érdekük, sőt, leginkább a csapatoknak érdekük, hogy ez a dolog el legyen rendezve.

A Szövetséget nem fogják eltiltani doppingvétség miatt, de a csapatokat, ha nem vigyáznak, igen.

Nem kapcsolódtam be az MAFSZ PR-jába, bocsánat, ha meg merek szólalni.

Azt az álláspontomat tartom, hogy ez a rendszer egyáltalán nem pontos, nem precíz.

A rendszer tökéletesítésének feladata a MACS-é, ezért kapják a sok pénzt.

Az MAFSZ elleni kritikáknak meg nem itt a helye, írd meg nekik, majd ha nem kapsz érdemi választ, felírhatod a blogra.

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2009.04.05. 22:29:41

Nem az a probléma, hisz vannak ilyen doppingellenőrzések a profi sportolóknál, no de amatőröknél?

RoboGo' 2009.04.05. 22:38:15

Hagyjuk már ezt az amatőr/profi dumát. Akik az olimpián indulnak, azoknak is legalább a fele, ha nem több full amatőr. Kíváncsi lennék, hogy annak az afrikai csávónak, aki életében először látott 1 pohár víznél többet egyszerre, és majd' belefulladt Sydney-ben a medencébe, vajon melyik profi egyesülettől kapja a milliós fizetését....

christos 2009.04.06. 08:41:08

Robi: igen ebben igazad van,a doppingban nincs szó amatőr vagy profi közti különbségről. Versenysport van. Ezt tudomásul kell venni.
Na de amiért írok. Olvastam a hivatalos álláspontot a mafl.hu oldalon amiben azt ecsetelik, hogy azért kapott kiemelkedő figyelmet a magyarországi amerikai football mert a WADA lefülelt 3 játékost az NFL-ben. Úgy látszik ehhez fedőstoryhoz nagyon ragaszkodnak :-)
1., A WADA-t úgy elzavarták az NFL környékéről mint kóbor kutyát a Széna térről. Semmilyen jogkörrel nem rendelkeznek. Az NFL-nek meg van a saját vizsgálati egysége és komplett laborja valamint anti-dopping szabályzata amely, teljesen más doppingolási tűréshatárokat képvisel (4:1 testosterone-epitestosterone arány, WADA 50 tiltott szeréből csak 10 szerepel az NFL tiltott listáján) és saját szankciókat képvisel. Pl egy játékos első vétségként 4 mérkőzéses eltiltást kap szemben a WADA 2 éves eltiltásával. Mérkőzésnapokon nincs mintavétel.
2., Tavaly az NFL-ben nem, hogy 3 de legalább 10 dopping vétség történt!! Pl ott van az is amikor McAllister is benne volt a között.
Link: sportgeza.hu/sport/hirek/2008/10/28/csoportos_doppingolas_az_nfl-ben_/?rnd=611

A számok tükrében:
Az NFL sokkal régebb óta tesztel mint a 2000-ben létrejött WADA :-)
Míg a WADA éves szinten 4500 mintát vest az Olinpián 11.000 részvevőn, addig az NFL kétezer játékoson 12.000 mintavételezést hajt végre.

tehát ez fedőstory nem állja meg a helyét.

SÜN!

Footballfever 2009.04.06. 08:59:25

Azért kapott kiemelkedő figyelmet, mert el tudják képzelni amerikai focistákról, hogy doppingolnak (ráadásul ehhez nem is kell nagy fantázia).

Egyébként egy nem ide vonatkozó kérdésem lenne:

Miért játszott a Valentin a meccsen, hiszen van a Cowboysnak egy új, amerikai irányítója, és Valentin pont ennek a blognak adott interjút tavaly júliusban, hogy abbahagyja( meg1yard.blog.hu/2008/07/19/a_donto_volt_az_utolso_meccsem ). Oké, ha nincs más irányító, rendben van, de miután ott van Jack Lydic, miért van erre szükség?

Ha az Ő döntése, nagyon rossz döntés, pláne az interjú fényében.

kalo BC#85 2009.04.06. 09:07:05

@KornyeiBalazs: Kedves KB. Kérdésed szerintem tedd fel az érintettnek, majd ő válaszol ha akar. Amúgy nem hinném, hogy jogod lenne bírálni a döntését (vagy bárki másét a sajátjaidon kívül). Én egyébként hallottam már olyat, hogy valaki visszavonult, aztán mégis játszott :)

christos 2009.04.06. 10:13:21

@KornyeiBalazs: :-DDDDDD... úgy látom nem tudsz elvonakodni a MAFSZ propaganda mellett! Azért mondom még egyszer: a WADA csak úgy nem kezd mintavételezni. CSAK MEGRENDELÉSRE DOLGOZIK! Nincs olyan, hogy a WADA kitalálja, hogy NFL-ben (amihez semmi közük) volt pozitív minta akkor most felütik az atlaszt és ráböknek Mo-ra, hogy háát ha NFL-ben van dopping, akkor eme parányi országban is biztos van és most lecsapunk rájuk! :-D Azt, hogy mi miért kaptunk kiemelkedő figyelmet meg már leírtam...de valamiért te nem akarod ezt tudomásul venni :-)
hát akkor élj abban a fantázia világban amit magadnak szeretsz megálmodni.
A Valentin és Németh Gabi is játszott a meccsen. Akkor álltak be amikor már vagy 4 TD-vel mentünk. Amint van rá lehetőség minden backup megkapja a lehetőséget, hogy pályára lépjen. Valentin ott volt az edzések 90 százalékán, részben azért mert mi kértük meg, hogy maradjon a csapatnál még mint irányító.
Hogy miért van erre szükség? Hogy fejlődjenek!
Egyébként Valentin visszatérése miért okoz benned ekkora összeférhetetlenséget?
Még mielőtt rákérdeznél. Igen, TATA is játszik, róla még fotók is vannak stb. hogy visszavonul de kurva jó fej volt mert hallotta, hogy a csere center inkább az erőemelést választotta így kisegítette a csapatot. Pedig nem kellett volna neki.

Footballfever 2009.04.06. 10:50:07

Sziasztok!

Rendben, Christos!

Kedves Kalo! Kérésed alapján meg is kérdeztem Valentint, Ő válaszolt is, a dolgot lezártnak tekintem, megtudtam, ami érdekelt.

Christos: rendben, elfogadom a véleményedet.

Ezentúl szerintem zárjuk le ezt a dopping dolgot mert nem vezet sehova.

Elindult a szezon. Koncentráljunk erre (szerintem).

RoboGo' 2009.04.06. 11:13:34

Christos: ha nem én hallom a saját fülemel, és nem nekem mondja a MACS képviselő hölgy, hogy az a WADA gyakorlata, hogy az előző évben véletlenül lebukott sportágakra következő évben rászállnak, és az amerikai fociban tavaly többen buktak le nemzetközi szinten, ezért már megjött az utasítás (azt is láttam), hogy idén ezt KELL ellenőrizniük, én is nehezen hiszem el. Igaz, nálam nem volt szó NFL-ről, azt én sem tudom, hogy ki és mikor hozta be a képbe, én csak "nemzetközi szint"-ről tudok, nekem ezt mondták személyesen. De itt nem is a "fedősztori" az érdekes, mert tök mind1, hogy miért akarnak idéntől ellenőrizni. Fognak, és kész. Vajmi keveset tehetünk ellene -és őszinte leszek, én nem is bánom. Ideje felnőni itt is, és komolyan venni a dolgokat.

wolves 52 2009.04.06. 22:50:38

kedves robogo igazad van csak a kérdéseimmel ki a f....oz forduljak a telo számot amit megadtatok a kedves holy nem veszi fel söt kivan kapcsolva kérdem én mi a p...át vehetek be?
és ne gyere hogy a csapatból kérdezzem az illetékest mert1 orai konzultáláson nem lessz orvos

a dopingolásra visza menve 95-ben 1 sportág volt aholnem találtak pozitiv mintát a csuszo korongban
ráadásula genetikusok szerint (nem buta emberek)a100m olimpiiai szintjét se kéne megfutni juknemhogy9.67és lehetne sorolniasportban vandoppingolás főleg ahol miliokrol vann szó
szoval te álomvilágban élsz
és nincs mega játékosok mögöt a háttér ezt csináljátok meg és nem sir majd senki

Tightend 2009.04.07. 08:33:44

Túl van lihegve ez az egész. Szerintem elég lenne a legnyilvánvalóbb szteroidokat, stb.-t szűrni, meg tiltani ezen a szinten, az összes gyógyszer meg táplálékkiegészítő, stb. nehogymár ugyanannyira számítson.

Nem tudom mi lenne, ha egy csapatot tényleg letiltanának egy szezonra, de akkor lenne csak igazi anyázás. Főleg, hogy csak szerencse kérdése melyik csapat lesz az.

Footballfever 2009.04.07. 08:56:46

Szia Istencsászár! :)

Ha szedsz valamilyen táplálékkiegészítőt, nézd meg az összetételét majd vesd össze ezzel a listával:

www.antidopping.hu/php/upload/2009_03/19/123746146873931482/2009.xls

Tightend: Igazad van, viszont akkor a többi sportág képviselői azt mondanák, hogy akkor rájuk miért nem a "szűkített" lista érvényes.

Most már tényleg oda kell figyelni ezekre a dolgokra.Tudom, nem vagyunk profik, de ez van.

Szerintem nem szerencse kérdése, pláne olyan csapatnál, ahol senki nem szed semmi rosszat.

wolves 52 2009.04.07. 09:36:38

ezt komojan mondod szerinted van arra idönk hogy böngészgessünk orákat egyébként ha darabonként nézem( pl animál pak) vajon mejik a doping szer
e-vit ,kálcium,magnézium,c-vit,foszfor,niacin,pantoténsav,thiamin,ribofalvin,b-vit,a-vit,cink,réz,folsav,biotin,jód,szelén,b12-vit,aminosavakeszenciálissak,bioflavonoid,cholin,cápaporc,argentin marhamáj(talán ez mert szteroidozzák a marhát?)colostrum,para aminobenzolsav,phosfátidylclioncoenzim-a-b12,kromium pikolinát,l-karnitin,pyridoxin,inosin(ez?)thioctik sav,ginseng gyökér ,és az utolso amiesetleg lehet de eről nem találtam semmit smilax oficiál

wolves 52 2009.04.07. 09:41:58

egyébként amit be komenteztél az csak a hatoanyagok ebből nem derül ki hogy szedhetsz e pl pct,tribux,t-bomb2,smilx, reform,hidroxicut hardcorstb és még tudnám sorolni a leányka nem veszi fel a telefont és nem tudom megkérdezni pl;a loranot szedhetem e mert alergiás vagyokha megfázom mit vehetek be mert a Cristos szerint neocitrátot nem és itt is lehetne sorolni

Footballfever 2009.04.07. 10:03:24

Jogos!

Elhiszem, hogy nincs időd a böngészgetésre.

Ebben az esetben talán a (06-1) 273 1715-ös szám segíthet, ez a MACS központi száma. Ott talán tudnak segíteni, ha az az illető nem veszi fel.

wolves 52 2009.04.07. 10:10:04

kösz de látod ezt a telot nem neked kellet volna felirni hanem valami illetékes aki a háttérből segit erre mondom ok vizsgálj de segits a tájékozodásba ha követelsz
mégegyszer kösz remélem itt segitenek

Footballfever 2009.04.07. 10:28:27

Nagyon szívesen :)

Sok sikert a Vukovi ellen.

christos 2009.04.07. 10:44:01

@RoboGo': Szia, azért tépem csak a számat mert beszéltem ÖTM kapcsolattal és nem azt erősítette meg amit MAFSZ kommunikál :-)
majd személyesen elmondom akkor, biztos úgy is találkozunk valamikor

christos 2009.04.07. 10:50:45

@KornyeiBalazs: a tápkiegészítők nem az alapanyagaik miatt lehetnek dopping veszélyesek, hanem pl a fehérje szennyeződik dopping listás cuccal. PL egy gyár gyárt fehérjét, előtte éppen gyártottak XXX mennyiségű olyan terméket amiben van egy két tiltott listás anyag. Aztán legyártanak XXX mennyiségű fehérjét ami az előző gyártásból szennyeződik. A tápkieg cégeket nem sújtják olyan szabályok mint a gyógyszergyárakat ezért lazábban kezelnek dolgokat. Nekem amit mondott a hölgy az a Scitec amit náluk bizonyos rendszerességgel bevizsgál a magán labor de az csak arra a sarzsra vonatkozik. ezzel nem vagyunk előrébb. Ő is az Athéni Olimpia utáni tesztet emlegette fel amikor a bevizsgált majd 100 fehérje 2/3-a szennyezett volt.
Azt hiszem a Biotechet láttam még bevizsgált termékek között, de hogy az éppen melyik terméke volt...már nem emlékszem

wolves 52 2009.04.07. 20:20:06

@wolves 52: felhivtam a kis aszonyt nem mondot jó hireket (ki...ot sok utánna járás ha nincs szerencsém)

a macst szerintem holnap hivom de ezután nem várok semi jót
süti beállítások módosítása