HTML

Még 1 Yard!

Amerikai foci: nincs döntetlen, nincs színészkedés, nincs rinyálás, ütközés van. Írd meg nekünk, mi történt a falban, milyen a punter magányossága vagy miért jó 4 WR-rel felállni.

Facebook

még1yard on Facebook

Utolsó kommentek

Kickoff

Nincs megjeleníthető elem

2009.11.05. 11:30 Valuska

Gumilabdával kezdődött [A Győr Sharks története]

Bookmark and Share

Az V. Hungarian Bowl szombati meccsén a Győr Sharks lesz a Budapest Wolves ellenfele, így itt az idő megismerkedni velük. Az ötéves Sharks a hazai amerikai foci egyik legstabilabb csapata, akik a magyar bajnokságot már kétszer nyerték meg, idén pedig második helyet értek el az EFAF Challenge Cupon.

A magyar amerikai fociban a romantika és a tévé szerepe a lefontosabb, mert minden csapatalakítás azzal kezdődik, hogy tévét néztek, majd vettek labdát. "2003 kora tavaszán figyeltünk fel az amerikai focira, akkor tudatosult bennem teljesen, hogy mi is ez valójában. Hetente többször megnéztem a Minden héten háborút majd egy hónap múlva kaptam egy labdát (gumilabda volt, replika), és lejártunk hárman dobálni. Interneten keresgéltünk és az alapján játszottunk a magunk módján. Ezt a nyarat végigdobáltuk, majd ősszel a Sport1-en elkezdték adni a profi meccseket, és itt láttuk a Farkasok reklámját" - emlékezik vissza az egyik alapító, Becs László a kezdetekre, illetve a híres Oliver Stone-filmre, a Minden héten háborúra, amit szigorúan tanulási célzattal néztek meg jó sokszor. Becs egyben cáfolta, hogy a film cápái miatt lettek Cápák, inkább az volt döntő, hogy ez a kedvenc állata.

Budapest Wolves vs Győr Sharks

November 7.

Kickoff:  13:00

BVSC Stadion, XIV. ker. Szőnyi út 2.

Győrben Cserjés Károly is csapatot akart alapítani, úgyhogy találkoztak, majd kicsit később már volt edzés is, vagy edzésféle. "Karcsi hozta az egyetemista ismerőseit (mára már csak Kiss Zoltán, Kohut Dávid, Baldauf Attila és én maradtunk meg a legelső edzésről). A következő edzés csütörtökre esett. Pestről lejött hozzánk Boda Gábor, Varga István és Kelemen Sándor, az egykori Budapest Starforce, Budapest Lions és Budapest Cowboys játékosok. Közülük Boda Gábor maradt itt edzősködni, és lehozta egy gyerekkori barátját és ugyancsak veterán játékost, Grátz Vilmost".

Az első meccsük 20-20-ra végződött, majd az első bajnokin a Gladiatorokkal játszottak hazai pályán, és itt emlékezzünk is meg a klubtörténet nagyjairól: Kohut Dávid vitte az első TD-t, Schwarz Ferenc folytatta, Becs pedig 3 TD-elkapással zárta a meccset. A Cápák remekül használták ki a Wolves első csapatának távolmaradását a 2006-os és 2007-es hazai bajnokságtól, előbb 7-6-ra verték a döntőben az esélyesebb Debrecent, majd a III. Hungarian Bowl-on is diadalmaskodtak a hajdúságiak felett, de ekkor már fölényesebben, 42-12 re nyerték.

Cápa mérleg

Összesítésben : 41 mérkőzésből 29 győzelem és 12 vereség.

V. Hungarian Bowl
2009.09.12. - Győr Sharks - Budapest Wolves 12:20
2009.09.26. - Győr Sharks - Nyíregyháza Tigers 55:23
2009.10.11. - Budapest Cowboys - Győr Sharks 14:12
2009.10.17. - Budapest Titans - Győr Sharks 0:36
2009.10.25. - Budapest Cowboys - Győr Sharks 20:23

A Cápák támadó taktikája fejnehéz a futások irányába, amennyiben tehetik, várhatóan jóval több futójátékkal fognak élni szombaton is, mint passzkísérlettel. A running game végrehajtói - már labdaszorongatás terén - a fürge, apró és főleg a széleken alkalmazott Kohut Dávid (#22), illetve a tehervonat-szerű Schwarz Ferenc (#42), és az utóbbi kettőnek többnyire blokkoló Kiss Zoltán (FB, #44). Irányító poszton - mellesleg a Farkasokhoz hasonlóan - két játékos is rendszeres játéklehetőséget kap, és a Sharks általában teljesen eltérő offense-t játszik attól függően, hogy Szabó Gábor (#7), vagy Gallai Dávid (#18) van a pályán. Míg Szabóval többnyire "hagyományos", két elkapó-két futó-egy tight end-es felállásokból, center alól operálnak, addig Gallai pályára lépésével egy wishbone-szerű wildcat offense-t valósítanak meg. Passzjátékokra inkább előbbitől, fürge lábakra és komoly futott yardokra inkább utóbbitól számíthatunk. Az elkapók közül a mély fenyegetést általában Szentmihályi Ádám (#89) jelenti, míg Becs Lászlót (#81) és a tight end Kövecses Attilát (#5) rövidebb átadásokkal találja meg Szabó. Érdemes még odafigyelni Tóth János (#12) játékára, a szélvész gyors elkapó főleg end-around és reverse játékoknál kaphat komoly szerepet.

A Cápák igen fizikális, de talán a Wolves megállításához egy hajszálnyit lassú, ugyanakkor meglehetősen kiegyensúlyozott védelemmel rendelkeznek. Erőfutásokkal nehéz lesz átjátszani őket, azonban érdekes lesz látni, hogy teljesítenek, ha a Farkasok megpróbálják széthúzni őket gyors passzjátékokkal. Komoly erősítést jelent Győrött a két ex-Farkas, a német profi múlttal rendelkező Roznjik Csaba (FS, #8), illetve a Budapesten három szezont lehúzó Krausz Béla (OLB). A védőfalban számos dunaújvárosi Gorillaz játékos kap szerepet, itt létszámban néha dominálják is az igazi Győrieket. Amennyiben a linebackerekkel kiegészülve nyomást tudnak helyezni a Farkasok irányítóira, komoly keresnivalója lehet a Sharksnak a hétvégi meccsen.

28 komment

Címkék: hazai mafl hungarian bowl győr sharks v hungarian bowl


A bejegyzés trackback címe:

https://meg1yard.blog.hu/api/trackback/id/tr581477982

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hooshee · http://hooshee.blog.hu 2009.11.05. 12:52:47

Őszintén szólva nem értem, miért nem lehetett Győri Cápák és Budapesti Farkasok. Értemén, hogy amerikai sport, de ez valami ritka bután hangzik...

ddevil 2009.11.05. 13:03:33

Hooshee névvel mondod ezt? ;))

mdi 2009.11.05. 13:15:38

@ddevil: ddevilnél a pont! Amúgy a Wolves hivatalosan Farkasok.

s_timcsi · http://autostat.hu/cikk-kereso 2009.11.05. 14:06:50

Így angolosan mondva sokkal keményebbnek tűinknek a csapatok!

Kodomo 2009.11.05. 15:15:30

"A védőfalban számos dunaújvárosi Gorillaz játékos kap szerepet,..."
Hogyan? Idei bajnok Gorillaz játékosok oda igazoltak a Div.II végeztével, vagy ex-ek?

"Tóth János (#12) játékára, a szélvész gyors elkapó"
Ő szintén a dunaújvárosi WR?

Tightend 2009.11.05. 15:16:50

Meg külföldön is megértik mi az...

Tightend 2009.11.05. 15:19:32

@Kodomo: Úgy tűnik nem nagyon követted eddig az eseményeket :) de jobb későn mint soha :))

7 újvárosi lesz a döntőben, csak kölcsönjátékosok vagyunk, tavasszal újra "vissza" a Gorillaz-ba.

mdi 2009.11.05. 21:42:06

@Kodomo: Igen, amúgy ez roppant érdekes kérdés, mivel az átigazolási szabályzat kimondja, hogy:
- a kölcsönadás átigazolásnak minősül
- egy átigazolási időszakban csak 4 játékost lehet egy szövetségi tagból a másikba igazolni

A többi csapatok voltak olyan nagyvonalúak, hogy nem kezdtek el kötözködni, noha szerintem - és ez magánvélemény - az átigazolási szabályzat alapján a VB-nek el kellett volna utasítania az összes kérelmet.

A másikmagánvéleményem, hogy ettől csak jobb lesz a meccs, uh hajrá! :D

DPO 2009.11.05. 22:38:23

@mdi: NANA! Mindjárt törölni kell majd megint!!!

lelkesz g 2009.11.05. 22:47:35

Lesz erről egy cikk az új Pro Football-ban...

maszek1 2009.11.05. 23:41:28

A kölcsönadott (kapott) játékosokról meg annyit, hogy azért egy 2 000 000 -s városban sokkal könnyebb válogatni a játékosok között mint egy 130 000-ben. Szerintem már eddig sem volt sportszerű feszegetni ezt a témát, Mert ha két vidéki városból csinálnak egy csapatot, még akkor is messze elmarad a bp-i lehetőségektől. A "kölcsönjátékosok" nem előnyt hoznak a vidéki csapatoknak, hanem csak a lemaradást csökkentik a bp-i csapatokkal szemben!!!!
(Itt főleg a neves bp-i csapatokra gondolok mint Farkasok, Cowboyok, mivel azért aki amerikai focizni szeretne Bp-n, inkább oda megy mint a kevésbé nevesekhez.)
Az hogy meg hogy egy bp-i csapatnak mondjuk játékos hiány gondja van, gondoljátok a vidékinek nincsen mikor 1/15-nyi "embertömegből" válogathat.
Hiszen így is "haldoklik a divízió 1.
Vagy azt tartanátok sportszerűnek és egyenlő küzdelemnek hogy egy kisváros álljon ki egy nagyvárossal szemben. Szerintem ez messze nem sportszerű!!
Ezt is megpendíthetitek a Pro Football-ban!!!

mdi 2009.11.06. 00:15:27

@maszek1: Elfelejtkezel egy apró kis tényről. Budapesten jelen állás szerint 8 csapat működik (Cowboys, Bulldogs, Eagles, Giants, Hurricanes, Rebels, Titans, Wolves), így az említett 2M-ből (ami inkább 1.8 igazából) gyorsan 200e lesz. Az meg annyi, mint Debrecen lakossága, ahol az elmúlt 2 évben nem tudtak sajnos rendes csapatot kiállítani.

mdi 2009.11.06. 00:21:14

@maszek1: Oh, várjál most gondolkozom. Volt fővárosi bajnokcsapat kézilabdában vagy kosárlabdában az elmúlt 10 évben? Hmmm.... Hát, az utolsó, ami eszembe jut az a Danone Honvéd, de az már vagy 15 éve volt.

Könyörgöm, fejezzük már be ezt a Vidék vs. Budapest mű-ellentétet! Nem tudom feltűnt-e, de ez már vagy 200 éve egy szűk elit játéka, amelynek egyetlen célja az egyszerű emberek kijátszása, megosztása a sikeresebb hatalomgyakorlás érdekében.

A szabályok, szabályok, ha leírjuk őket, akkor tartsuk is be azokat.

maszek1 2009.11.06. 00:23:19

@mdi: Sajnálom hogy nem értetted teljesen meg amit írtam! A két nagy bp-i csapatról van leginkább szó benne. Mivel ők dominálnak a div 1-ben. Ha Ők játékosat keresnek sokkal nagyobb eséllyel találnak mint a vidéki.

predoc 2009.11.06. 00:31:45

@maszek1: Miért is?
Mivel tudnak többet ajánlani?
Egy-két pesti csapatnak csak a havi tagdíjától hanyatt esik egy vidéki játékos...
Igaza van mdi-nek, mesterségesen gerjesztett ellentétről van szó...az esetek 90%-ában nem azért esik szét egy vidéki csapat, mert nincs elég játékos, hanem belső harcok miatt...erről meg aztán végképp nem tehet egy pesti csapat sem..

maszek1 2009.11.06. 00:34:53

Ja a másik apró különbség!
Mondjuk kb egyetemi és főiskolai korosztály játszik sok csapatban. Ha nem csak a lakosság létszámát nézzük, akkor nézzük meg hány egyetem és főiskola van bp-n és hány egy vidéki városban. Na ennek az aránya még sokkal nagyobb mint a lakosságé.
Nem gondolom hogy csak onnan jönnek focizni, de a "football korosztály" száma még ezzel is több.
Én csak a lehetőségeket írtam.
(Ja mellesleg egy nagyobb csapatnak nem-hiszem hogy nehézséget jelent elcsalogatni játékosokat a többi bp-i csapatból ha úgy tartja jónak.
A kölcsön játékosokat ellenzők akkor azon a véleményen vannak, hogy minden csapatban csak azok játszhatnak akik ott is laknak? Na ez aztán sportszerű lenne!!!

maszek1 2009.11.06. 00:38:19

@mdi: Bocs!! Nem vidék-főváros ellentétet akartam kihangsúlyozni, hanem azt, hogy miért fanyalodnak kölcsönjátékosokra a vidéki csapatok, ha versenybe akarnak maradni.

maszek1 2009.11.06. 00:41:55

@mdi: Nem célszerű profi kézilabda, vagy kosárlabdacsapatokat felhozni példának mert egy-egy olyan csapat játékosállománya sem helyi szintről kerül ki. Azokat inkább az NFL-hez hasonlítsd!!

maszek1 2009.11.06. 00:48:22

@predoc: Haho!! Erről van szó amit írtál!! Hogy többet tud ajánlani!!
Egy vidéki csapat is tud ajánlani a kölcsön vett játékosnak- Akar-e DIV1-es meccset játszani?
Ez nem anyagi, hanem erkölcsi lehetőség! (Ami többet ér a pénznél!)

predoc 2009.11.06. 07:40:50

@maszek1: az lehet, de hiába van lehetősége esetleg...mondom esetleg DIV I-es meccsre, mert ahhoz először az alap csapatnak félig ki kell halnia, aztán jön a mély víz, és kiderül, hogy hahó, itten ám nem csak mímelik az ütközéseket, hanem van mikor daráló....stb (ezzel nem az alsóbb osztályokat akarom bántani, de a tény az tény) jobb esetben megússza, és még a kedve is megmarad, de akkor még mindíg ott van az a rész, hogy a fenébe lehet minimál bérből havi 6-8000 ft-os tagságit fizetni, mikor a vidéki átlagos 3-4000-er is baj van. Meg milyen DIV I????
Hol??? Nem látom......a jövőt sem....

Kodomo 2009.11.06. 08:30:02

Én mindenkit megértek! Megértem a Győrt, hogy eredményesebb akar lenni jó játékosokkal kiegészülve (bár ezzel nem értek egyet, hisz az már nem ugyanaz a csapat). Megértem a dunaújvárosiakat, hogy mivel nem mennek most a Div.I-be, megragadják azt a számukra igen hasznos lehetőséget, hogy mégis kipróbálják ott magukat.

Engem más aspektusa zavar egy kissé a dolognak:
mennyire etikus (előző hozzászólásból kiderül, hogy a szabályossága kérdéses) ha mondjuk a wildcard meccsre valamely csapat kölcsön igazolna akár teljes védő vagy támadó falat másik csapattól/divizióból?!

DPO 2009.11.06. 08:51:23

Na eddig nem töröltették ... szóval teljes gáz van a kölcsönadásokból! Szabály van rá, VB van, és nincs betartva ... Titánoknak kellett, Sharksnak kellett, Tigersnek kellett ... A másik két csapat akiknél nincs kölcsönadott ...

Képzeljétek el, hogy ha nincs egy játékos se kölcsönadva! Vajon lett volna úgy idén Div I? Sőt egy csapat tuti tönkrement volna már végre!

Örülök neki, hogy megszólalt a szövetség elnöke a mafl-n, de hát a kölcsönadási szerződésekről miért nincs megkérdezve? :)

DPO 2009.11.06. 08:52:18

@Kodomo: valószínüleg a VB nem hagyná! Az nem áll senki érdekében.

Tightend 2009.11.06. 08:57:36

A DIV I ősszel zajlik, egyszerre a játékjoga nem lehet egy játékosnak két csapatnál, így technikailag sem játszhatna DIV I-es a mostani WC-n, mivel be sem tudnád nevezni a meccsre.

DPO 2009.11.06. 09:21:57

Úgy emlékszem a wild card kiírásában a bajnokság befejezése után 1-2 héttel kell megrendezni a wild cardot. Mármint a DIV II, vagy DIV III bajnokság után. Ha lesz időm utánna olvasok.

lelkesz g 2009.11.06. 11:12:57

1. csak kizárólag a WC-ra nem kérhetett volna kölcsön senki játékosokat mert az idei keretükkel kell kiállniuk.

2. a Tigers nem kért kölcsön játékosokat sehonnan.
Mindenki rendesen leigazolt játékos náluk, A Gladiators-osok is csak a Tigersben nyomják már. Az Uzgorod -ha még létezik- meg adhat korlátlanul kölcsön arcokat mint külföldi csapat.

Egyébként már a "maximum 2 amerikai játékos a pályán" is megszünt.
süti beállítások módosítása